Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
21 sep 2018 Nieuws

Kifid: een termijn van ’30 dagen’ in herinneringsbrief voldoet niet

Een achterstand in premiebetaling kan ertoe leiden dat de verzekeraar een verzekering premievrij voortzet. Voordat het zover is, moet de verzekeraar onder andere de verzekeringnemer eerst herinneren aan de premiebetaling en waarschuwen voor de mogelijke gevolgen. Met het noemen van een termijn van ’30 dagen’ (in plaats van ‘een maand’) in de herinneringsbrief heeft verzekeraar niet voldaan aan zijn waarschuwingsplicht, aldus de Geschillencommissie van Kifid. De consument mag er daarom van uitgaan dat de levensverzekering premiebetalend is blijven doorlopen en heeft recht op het oorspronkelijk verzekerde kapitaal.
21 sep 2018 Nieuws

Spaarrekening en verjaring

Consument vordert via Kifid dat de Bank veroordeeld wordt om haar te laten weten wie het geld van de spaarrekening heeft opgenomen. Daarnaast wil Consument het geld terug krijgen. De rekening is echter in 2005 opgeheven, maar de consument heeft dit eerst in 2017 opgemerkt.
21 sep 2018 Nieuws

Geen 3 jaarcijfers als ondernemer, overkreditering?

Consument klaagt over de aan hem door de Bank verstrekte geldlening. De Bank heeft zich volgens hem schuldig gemaakt aan overkreditering.
21 sep 2018 Nieuws

Nabestaanden klagen over 'opeethypotheek'

De klacht van Consumenten (namelijk, dochter en vriend van de inmiddels overleden hypotheekgever) ziet in de kern op overkreditering. De Commissie merkt op dat sprake is van een zogeheten 'opeethypotheek', waarbij de overwaarde van de woning gebruikt wordt om met name de hypotheekgever ten goede te laten komen.
18 sep 2018 Nieuws

Klacht over hypotheekadvies uit 2005 ontvankelijk?

Consumenten hebben zich beklaagd over het in 2005 door de Adviseur gegeven hypotheekadvies voor de financiering van een nieuwbouwwoning. Consumenten hebben gesteld dat een niet passend advies is gegeven en zij hierdoor schade hebben geleden. Consumenten hebben, bij monde van hun gemachtigde, zes klachtonderdelen aangevoerd.
17 sep 2018 Nieuws

Financieringsvoorbehoud door consument niet correct afgewikkeld

Consument vordert dat de Adviseur wordt veroordeeld tot betaling van een schadevergoeding van € 45.000,--. Consument stelt onder meer dat de Adviseur een beroepsfout heeft gemaakt en dat de Adviseur haar onvoldoende heeft gewezen op het risico van het ontbinden van de koopovereenkomst.
17 sep 2018 Nieuws

Extra vrijwillige aflossing einde jaar

Consument heeft bij de Bank een hypothecaire geldlening afgesloten. Volgens de van toepassing zijnde voorwaarden heeft Consument het recht om per kalenderjaar 10% van de oorspronkelijke hoofdsom af te lossen. Op donderdag 29 december 2016 heeft Consument de opdracht gegeven om 10% af te lossen op de hypothecaire geldlening.
13 sep 2018 Nieuws

Is boeterente verschuldigd indien aanvullende lening niet verstrekt wordt?

De beslissing van de Bank om Consument geen hogere hypothecaire geldlening te verstrekken valt onder de contracts-en beleidsvrijheid van de Bank en deze beslissing is niet onaanvaardbaar naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid.

Consument slaagde er echter wel in elders de gewenste lening te krijgen. Daarom vordert Consument dat de Bank veroordeeld wordt tot het terugbetalen van de in rekening gebrachte boeterente.
6 sep 2018 Nieuws

Werkloos én ziek: wel of geen hypotheekbescherming?

Een consument die onvrijwillig werkloos is geworden doet aanspraak op zijn woonlastenbeschermer voor een uitkering. De verzekeraar wijst de claim af, omdat de verzekerde van het UWV geen werkloosheidsuitkering krijgt maar een ziektewetuitkering. De consument heeft zich met succes beklaagd bij Kifid.
5 sep 2018 Nieuws

Met verhoging hypotheek boetevrij aflossen

Consument heeft verzocht zijn hypothecaire geldlening te verhogen om met die verhoging 10% van de hoofdsom van de geldlening af te lossen. De Bank heeft dat verzoek afgewezen. De Commissie oordeelt dat een dergelijk verzoek niet in de voorwaarden is uitgesloten.
Getoond 1 tot 10 van 293. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2017. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.