Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
17 apr 2018 Nieuws

Consument krijgt geregeld gelijk bij geschillencommissie BKR

Met 5 gepubliceerde uitspraken van de Geschillencommissie is de consument in 3 uitspraken in het 'gelijk' gesteld. Zo wordt ook in de beoordeling meegenomen of de kosten van de verkopende makelaar bij verkoop van de woning met restschuld meetellen in de totale restschuld.
26 mrt 2018 Nieuws

BKR en verstaansverplichting

Verstaansverplichting (bijv. dat een partij de eigenaarslasten van de echtelijke woning aan de bank betaalt).
19 mrt 2018 Nieuws

BKR: Niet aantoonbare verzending brieven

Consument vermoedt dat een derde met zijn gegevens in 2008 de lening heeft afgesloten bij Wehkamp. Consument is pas in december 2016 bekend geworden met de lening, nadat zijn tussenpersoon in het kader van het regelen van een hypothecaire lening ter financiering van de aankoop van de woning, hem erop wees dat op zijn naam een lening is geregistreerd in het CKI.
16 mrt 2018 Nieuws

BKR registratie vanwege €54 achterstand

Vanwege een betalingsachterstand van €54 (3 maand termijnen van €18) heeft betrokkene (klager bij BKR) een A codering gekregen.
13 mrt 2018 Nieuws

Verwijdering BKR registratie bij goed gedrag?

Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden heeft in hoger beroep een uitspraak gedaan over een BKR registratie. Een BKR geregistreerde heeft tot aan zijn echtscheidingsprocedure getrouw aan zijn financiële verplichtingen jegens de bank voldaan. Ook heeft hij nog een extra aflossing gedaan vlak voordat hij in een echtscheidingsprocedure verwikkeld raakte.
1 mrt 2018 Nieuws

Kredietwaardigheidstoets bij telefoonkrediet

De kredietwaardigheidstoets van consumenten wordt minder betrouwbaar als bij de inkomens- en lastentoets de bedragen vooraf al zijn ingevuld. Mogelijk lenen klanten daardoor meer dan ze kunnen betalen. Dit is een conclusie uit het onderzoek dat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) samen met een telecomaanbieder heeft gedaan naar het effect van vooraf ingevulde bedragen op het invulgedrag van hun klanten.
28 feb 2018 Nieuws

Ook doorlopende zorgplicht bij consumptief krediet?

Consument stelt dat bemiddelaar haar zorgplicht heeft geschonden door niet te onderzoek of Consument zijn consumptief krediet kon oversluiten naar een goedkopere geldverstrekker.
7 feb 2018 Nieuws

Geschillencommissie: 2 uit 3 codes geschrapt

In een uitspraak van de Geschillencommissie Bureau Krediet Registratie zijn 2 van de 3 codes geschrapt. Onder andere doordat de deelnemer niet de juiste werkwijze in acht heeft genomen.
31 jan 2018 Nieuws

BKR: Daling aantal betalingsachterstanden

Nederland telt het laagste percentage kredietnemers met een betalingsachterstand ooit sinds de start van de BKR Kredietbarometer in 2012.
30 jan 2018 Nieuws

AFM onderzoek 'Leengedrag'

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) publiceerde het rapport ‘Leengedrag onder de loep’. De resultaten van deze gedragswetenschappelijk analyse geven aanbieders van krediet concrete inzichten om aanpassingen in de keuzeomgeving verder te onderzoeken, zodat consumenten voor hen beter passende beslissingen kunnen nemen.
Getoond 1 tot 10 van 100. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2017. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.