28 mei 2020 Nieuws

Verbond publiceert handreiking bij betalingsproblemen

Voor veel huishoudens en bedrijven heeft de coronacrisis grote financiële gevolgen. Voor wie plotseling veel minder inkomen heeft, liggen geldproblemen op de loer. Het betalen van verzekeringspremies kan dan in het gedrang raken. Wat kun je als verzekeraar doen als je vermoedt dat je klant geldproblemen heeft?
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Om verzekeraars te helpen, hebben het Verbond van Verzekeraars en Wijzer in geldzaken een handreiking ontwikkeld.

Deze handreiking kan houvast bieden in de omgang met klanten met betalingsproblemen. Door problemen vroegtijdig te onderkennen en samen naar oplossingen te zoeken kan veel ellende worden voorkomen, is de leidende gedachte.

In de handreiking bij betalingsproblemen vind je meer informatie en tips over onder andere:

  • Het signaleren van afwijkende betaalproblemen
  • Het gesprek aangaan met klanten (empathie, ruimte, geduld)
  • Gezamenlijk zoeken naar oplossingen
  • Verwijzen naar hulp

Zelfregulering

De handreiking loopt vooruit op nieuwe zelfregulering die eind dit jaar van kracht wordt.


Bron: Verbond van Verzekeraars

Downloads

Downloads zijn alleen beschikbaar voor abonnees. Log graag in of neem een abonnement.

Rubrieken

Dossiers

Opvoerdatum

28 mei 2020

Laatst gewijzigd

28 mei 2020